lv
en
“Baku Tower” multifunkcionāla augstceltne

“Baku Tower” multifunkcionāla augstceltne

ANNVIL projektējis interjeru 51.stāvu augstajam Baku Tower debesskrāpim Azerbaidžānas galvaspilsētā Baku, kā arī izstrādājis augstceltnes biznesa modeli un pārdošanas stratēģiju. Nepilnus 69 000 m2 lielajā platībā izveidots multifunkcionāls biznesa centrs, kas vienlaikus spēj uzņemt vairāk kā 6000 lielu personāla un apmeklētāju skaitu.

Baku Tower debesskrāpis ir viena no vairākām augstceltnēm, kas pēdējās desmitgades laikā papildinājusi Baku pilsētas siluetu. Intensīvā augstceltņu būvniecība lokalizējusies uz pilsētai nozīmīgā Heydar Aliyeva avēnijas ar sešjoslu satiksmi katrā virzienā. Automaģistrāle savieno centrālo lidostu ar pilsētas centru. Baku Tower atrodas Aliyeva prospekta vidusdaļā, aptuveni 10 km no pilsētas centra un 4 km attālumā no Kaspijas jūras piekrastes. Ņemot vērā ievērojamo distanci no pilsētas centra un jaunbūvējamā rajona statusu, tornim piekļaujošā infrastruktūra šobrīd ir attīstības stadijā un vērsta galvenokārt uz autobraucēju ērtību. “Savā ziņā tā aiztur torņa iemītnieku un pilsētas iedzīvotāju saskarsmi. Lai to kompensētu mēs izveidojām pašpietiekamu “pilsēta pilsētā” konceptu, kas torni nodrošinātu ar vispusīgām pilsētvides funkcijām un pakalpojumiem,” par konceptu stāsta dizainere Anna Bates, piebilstot, ka ”pilsēta pilsētā” piemīt atvērta struktūra, kas vērsta uz ārēju un iekšēju socializēšanos, veidojot mijiedarbību ne tikai starp ēkas rezidentiem, bet arī starp rezidentiem un lokālajiem iedzīvotājiem. Ņemot vērā izpētes rezultātus, Baku Tower  biznesa koncepts balstīts “Third space” teorijā, kas atbilstoši sociālā pētnieka Henrija Lefebvrī (Henri Lefebvre) pieejai ir konstanti mainīga, neformālā ikdienas vide, kurā satiekas dažādas sociālās grupas, savstarpēji mijiedarbojoties, veido attiecības un nostiprina kopības sajūtu. “Tā ir jauna tipa sociālā vide pilsētā, kas stimulē attiecību, diskusiju, atklājumu veidošanos. “Third Space” piemīt atvērta un elastīga pieeja, kas ir labvēlīga gan darba videi, gan privātiem mērķiem,” turpina Anna.

ANNVIL izstrādājis arī torņa biznesa modeli un pārdošanas stratēģiju. “Primāri domājām par funkciju un tās efektīvu adaptēšanu dažāda tipa mērķauditorijām un cenu kategorijām. Kopumā mērķauditoriju iezīmē trīs grupas. Pirmā – vietējo uzņēmuma darbinieki, kas apdzīvos biroja stāvus, otrā – apkārtējo apkaimju iedzīvotāji un tūristi, kas apmeklēs publiski pieejamās zonas un trešā – ārvalstnieki, kas izmantos coworkingu. Mūsu mērķis ir uzrunāt maksimāli daudzpusīgu auditoriju ar dažādiem ienākumu līmeņiem. Tikpat svarīgi bija izveidot līdzsvaru starp publiski pieejamajām zonām, kā veikaliem, restorāniem, skatu platformu, dažādiem servisiem un ierobežotas piekļuves zonām kā – biroji un darbinieku ēstuves. Baku Tower mērķis ir kļūt par krustpunktu, kurā satiekas tā rezidents ar nejaušu garāmgājēju,“ noslēdz Anna Bates.

Atbilstoši biznesa centra funkcijai, lielākā daļa jeb 36 no 51 stāviem atvēlēta dažāda tipa birojiem. Augšējā stāvā, kas atrodas 276 m augstumā no zemes, izveidota publiski pieejama skatu platforma no kuras paveras panorāmas skats uz Baku un Kaspijas jūru. Stāvu zemāk – apzaļumota jumta terase. Abi augšstāvi savienoti ar diviem apakšējiem stāviem, kuros atrodas restorāns, lounge zona un karaokes bārs. Dilstošā secībā uz leju, seko 36 stāvi ar dažāda tipa birojiem. Pirmajos divos stāvos, kas vistuvāk skatu platformai, izvietoti Premium klases biroji, tālāk seko divi A klases biroju stāvi un vairāki stāvi ar dažādas klases multifunkcionāliem birojiem, tostarp, divi no stāviem paredzēti coworkingam. Pamīšus biroja stāviem, iekārtoti arī vairāki stāvi ar dažāda izmēra konferenču telpām un auditorijām. Lielākā no auditorijām ar 150 cilvēku kapacitāti. Atsevišķā stāvā izveidota Grab&Go tipa kafejnīca, kas paredzēta biroju darbiniekiem. Tālāk seko divi apakšējie torņa stāvi. Pirmā stāva ieejas portāls ar lobiju, kas savienots ar otrā stāva veikaliem un dažādiem pakalpojumiem, tostarp, frizētavu, grāmatnīcu, bērnudārzu un izstāžu galeriju. Tornim ir vēl divi apakšzemes stāvi, no kuriem augstākajā izveidots publiski pieejams restorāns ar āra terasi, kā arī Spa un sporta komplekss, bet zemākajā – ietilpīga autostāvvieta, servisa, noliktavas un komunikāciju telpas. Speciāli abiem A klases biroja stāviem, izstrādāta detalizēts “Guidline pārdošanas katalogs”. Tajā iekļauti seši dažāda izmēra, funkcijas un dizaina varianti katram no stāviem.

Ņemot vērā Baku Tower atrašanos starp divām automaģistrālēm, bija svarīgāki īstenot trīs punktus, pirmais, uzlabot gājēju infrastruktūru, otrais, izveidot funkcionējošu ārtelpu, kas ērti savienota ar iekštelpu un ēkas diviem pagrabstāviem, trešais, panākt vizuāli pievilcīgu skatu no dažādiem augstumiem, gan kā apzaļumotās teritorijas apmeklētājam, gan uzturoties ēkas iekšienē. Lai to realizētu, ainavu arhitektūras plānojums sadalīts vairākos līmeņos, kas savstarpēji savienoti ar pakāpjveida terasējumu. Vairākās zonās apzaļošana īstenota pēc ‘parterre’ jeb dobju tipa principa, kas veido ģeometriskus dārzus, kura formas sasaucas ar arhitektūras austrumniecisko motīvu.

 

  • projekta veids: multifunkcionāla augstceltne
  • platība: 69 000 m2
  • interjera arhitektūra: ANNVIL / COBALT
  • Dizainere: Anna Bates
  • projekta koordinators: Marcis Mezulis
  • projekta vadītāja: Ilze Rukmane - Poča
  • komanda: Rihards Bebris, Didzis Vilks, Edite Bokane, Jekabs Smits, Elina Bite, Ance Stipniece, Reinis Sokolovs, Juris Sarmons, Augusts Galins, Eduards Beernaerta, Kristians Drande, Kaspars Kisis, Marite Sprudzane, Ildzi Klegere, Evija Dindone
  • ainavu arhitekts: Matteo Poli (AOUMM)
  • statuss: pabeigta dizaina koncepta izstrāde
  • gads: 2018
Lasīt vairāk

Sāc sadarbību šeit

Sazinies ar mums